W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest niedziela 19 maja 2024 r. Godzina 14:11

Co dzieje się na budowie tunelu w październiku?

Ostatnie tygodnie to kolejne prace wykończeniowe oraz instalacyjne nie tylko w tunelu, ale także na placu budowy.

Na zdjęciu: część rampowa.

Na wyspie Wolin, na rampie i w tunelu wykonywanym metodą stropową, zakończyła się hydrofobizacja ścian szczelinowych. Trwają także roboty wykończeniowe kap chodnikowych, barier energochłonnych, czy montaż konstrukcji pod elewację (panele aluminiowe).

Po stronie północnej wykonywana jest izolacja pod jezdnię. W komorze odbiorczej ściany szczelinowe są uszczelniane, wykonywane są prace przy konstrukcji szachtu i klatki schodowej.

Na zdjęciu: komora startowa, część stropowa.

W tunelu TBM instalowana jest infrastruktura tunelowa. Przy wyjściu ewakuacyjnym EE1 uszczelniana jest cała konstrukcja, a przy wyjściu EE2 trwa zbrojenie i betonowanie płyty pod jezdnię. W tunelu uszczelniane są również prefabrykaty.

Na wyspie Uznam zakończono  zasypkę zachodniej części komory startowej pod płytę jezdną. W komorze startowej wykonywane są też konstrukcje wewnętrzne poniżej płyty jezdnej oraz zewnętrzne – ponad stropem górnym. Na rampie trwa hydrofobizacja ścian szczelinowych (proces zapobiegania wnikaniu wody w głąb struktury ścian). W budynku Biura Centrum Obsługi oraz w budynkach Stacji Trafo TK3 kontynuowane są między innymi prace wykończeniowe, oraz instalacyjne prace wewnętrzne.

Na zdjęciu: budynek stacji Trafo.

Jeszcze w tym miesiącu w komorze startowej ma powstać między innymi ewakuacyjna klatka schodowa. Powstaną także ściany wentylatorni VC1, izolacja oraz zasypka stropu górnego (do suwnicy) czy dodatkowa ściana oporowa poniżej poziomu jezdni.

Konstrukcje wyjść ewakuacyjnych EE1 oraz EE2 będą uszczelniane. W tunelu zostanie uzupełniona warstwa drenażowa. Tam również zostanie wykonana wylewka pod elementy typu „U”, które będą następnie montowane. W nawach pojawi się oświetlenie.

Na zdjęciu: komora startowa.

W komorze odbiorczej powyżej stropu górnego zostaną postawione ściany szachtu i klatki schodowej oraz ściana zamykająca szacht poniżej stropu górnego. W części drogowej na wyspie Wolin zaplanowano przygotowanie ścieżek rowerowych pod warstwy bitumiczne.

Na zdjęciu: fragment części drogowej po stronie wyspy Wolin.

UM Świnoujście/Sweco

Data dodania 19 października 2022