W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest czwartek 28 marca 2024 r. Godzina 13:55

Jak ma wyglądać ul. Sienkiewicza. Czekamy na Państwa sugestie

Kilka miesięcy temu Miasto rozpoczęło prace nad koncepcją przebudowy ul. Sienkiewicza. Na wstępnym etapie prac wybrane zostały dwie koncepcje modernizacji i rozbudowy tejże ulicy. Czekamy na Państwa sugestie pod adresem wim@um.swinoujscie.pl do dnia 20 sierpnia br.

Ulica Henryka Sienkiewicza tworzy swoisty pierścień drogowy Dzielnicy Nadmorskiej. Od północnej strony graniczy z zabudową mieszkaniowo-wypoczynkową, od południowej z leśno-parkową. Jest istotnym ciągiem komunikacyjnym m.in. wykorzystywanym przez komunikację publiczną.

Obecnie ulica Sienkiewicza na swym przebiegu od skrzyżowania z ul. Małachowskiego do Bolesława Chrobrego ma nieregularny przebieg. W części położonej po stronie zachodniej jest to tylko jezdnia nie posiadająca chodników. Dalej zmienia się zarówno szerokość jezdni, jak i zabudowa pasa drogowego. Sama nawierzchnia (bitumiczna), jest już mocno wyeksploatowana.

Projekt modernizacji i rozbudowy przewiduje kompleksową przebudowę pasa drogowego istniejących odcinków ulicy (elementy infrastruktury drogowej, odwodnienie pasa drogowego, oświetlenie pasa drogowego) oraz zagospodarowanie terenu zielenią i elementami małej architektury. Ponadto przewiduje budowę odcinka łączącego ulicę Chrobrego z ul. Jachtową.

Na zlecenie Miasta Pracownia Projektowa Trasko ze Szczecina przygotowała cztery warianty koncepcji modernizacji ul. Sienkiewicza. Na wstępnym etapie do dalszych konsultacji przedstawione zostały dwa.

Opis koncepcji


Wariant I

Przewiduje na modernizację jezdni na całej długości i ustalenie jej szerokości do 6 m (pasy ruchu w obu kierunkach po 3 m).

Ciągi piesze i rowerowe usytuowane byłyby tylko po północnej stronie jezdni (od strony zabudowań).

Na odcinku od Małachowskiego do Prusa jezdnia ma być przesunięta w kierunku południowym, by umożliwić wybudowanie ciągu pieszo-rowerowego od strony północnej.

Skrzyżowanie z ul. Prusa i Moniuszki zaproponowano jako zwykłe, czterowlotowe z ruchem okrężnym wokół dla rowerów.

Skorygowano także położenie ulicy na odcinku pomiędzy ulicami Prusa i Krzywoustego. Na tym odcinku oprócz jezdni głównej zaprojektowana została równoległa położona od strony północnej jezdnia wspomagająca. Służyć ma do dojazdu do posesji, manewrów, wyznaczono na niej także miejsca parkingowe. Dzięki temu ruch związany z obsługą posesji nie kolidowałby z ruchem na głównym ciągu komunikacyjnym.

Na tym odcinku droga rowerowa zaprojektowana jest pomiędzy obiema jezdniami, dodatkowo od jezdni głównej oddzielona jest szpalerem drzew.

Na odcinku od ul. Krzywoustego do Chrobrego pozostaje jedna jezdnia z wyznaczonymi miejscami do parkowania prostopadłymi do drogi od strony południowej. Także droga rowerowa jest usytuowana po stronie południowej. Na tym odcinku zaprojektowano chodniki po obu stronach.

Na końcu tego odcinka tuż przy dojeździe do ul. Chrobrego zaprojektowano plac do zawracania w formie małego ronda z wyspą centralną o średnicy 10 m.

Za skrzyżowaniem z ul. Chrobrego przedłużenie ul. Sienkiewicza do ul. Jachtowej stanowiłaby jezdnia o szerokości 6,5 m z ciągiem pieszo-rowerowym.

Wizualizacja 1.1

Wizualizacja 1.2


Wariant II

Na odcinku od ul. Małachowskiego do Prusa zastosowano to samo rozwiązanie, jak w Wariancie I. Skrzyżowanie Sienkiewicza – Prusa – Moniuszki zaproponowano w formie małego ronda.

Na odcinku od ul. Prusa do Krzywoustego zaprojektowano jedną jezdnię, zlokalizowaną pomiędzy istniejącym szpalerem drzew (od strony północnej), a terenami parkowymi od południa. Wzdłuż jezdni od strony północnej zaprojektowano na wysokości posesji miejsca parkingowe usytuowane skośnie do jedni (by ułatwić i skrócić czas manewrów). Z uwagi na jednostronną możliwość parkowania w kilku miejscach zaprojektowano place do zawracania w formie minirond.

Droga rowerowa i chodnik dla pieszych na tym odcinku usytuowane byłyby po północnej stronie jezdni, by umożliwić łatwy dostęp do posesji.

Na odcinku od ul. Krzywoustego do Chrobrego i dalej na przedłużeniu do ul. Jachtowej zaproponowano rozwiązania podobne do wariantu I.

Wizualizacja 2.1

Wizualizacja 2.2



Data dodania 06 sierpnia 2018