Porządkujemy naszą przestrzeń. Weszła w życie „uchwała krajobrazowa”.
1 lipca 2020 r. weszła w życie tzw. „uchwała krajobrazowa”, którą w listopadzie ubiegłego roku podjęła Rada Miasta Świnoujście. Jej podstawowym celem jest poprawa estetyki i przestrzeni publicznej naszego miasta. Dotyczy zarówno już istniejących reklam i szyldów, jak i nowych. Od dnia obowiązywania uchwały wszyscy reklamujący się w miejskiej przestrzeni będą mieli 12 miesięcy w przypadku reklam i 24 miesiące w przypadku szyldów na dostosowanie ich do wymogów uchwały.
KLIKNIJ Z ZDJĘCIE, ABY ZOBACZYĆ FILM
Na wizerunek miasta - oprócz samego wyglądu budynków - ogromny wpływ ma zagospodarowanie zarówno terenów publicznych, jak i prywatnych posesji. Uchwała krajobrazowa ma na celu poprawę wizerunku naszego miasta poprzez uporządkowanie różnych elementów występujących w miejskiej przestrzeni. Wyodrębnia w obszarze miasta strefy: nadmorską, miejską, portowo-przemysłową i naturalną. Dla każdej z nich wskazuje różne zasady i estetykę wyglądu np. tzw. mebli miejskich czy małej architektury.
Jednym z elementów wpływających na odbiór przestrzeni miejskiej są także tablice i urządzenia reklamowe. Ich rodzaj i lokalizacja będą sukcesywnie porządkowane z uwzględnieniem oczywiście okresów dostosowawczych, o których pisaliśmy na początku.
Dla przypomnienia. Czym jest reklama, a czym szyld, zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:
Reklama – należy przez to rozumieć upowszechnianie w jakiejkolwiek wizualnej formie informacji promującej osoby, przedsiębiorstwa, towary, usługi, przedsięwzięcia lub ruchy społeczne.
Szyld – tablica reklamowa lub urządzenie reklamowe informujące o działalności prowadzonej na lub w nieruchomości, na której ta tablica lub urządzenie się znajdują.
Dla już istniejących, funkcjonujących nośników i urządzeń reklamowych, które są zgodne z „uchwałą krajobrazową” urząd miasta będzie wydawał stosowne oznaczenia. Natomiast dla nowych - planowanych do umieszczenia - oznaczenia takie będą wydawane po przedstawieniu odpowiednich zgód: prawa do terenu oraz potwierdzenia zgłoszenia bądź pozwolenia na budowę.
Pełną treść uchwały, szczegóły nowych zasad umieszczania reklam i szyldów, można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Świnoujście pod adresem:
http://bip.um.swinoujscie.pl/artykul/293/28712/uchwala-krajobrazowa.
Zachęcamy do zapoznania się z nowymi przepisami.
UCHWAŁA KRAJOBRAZOWA - PRZEWODNIK
Podstrefa krajobrazowa A1 - Tereny uzdrowiskowe i wypoczynkowe
Podstrefa krajobrazowa A2 - Obszar historyczny - zieleń
Podstrefa krajobrazowa A3 - Wydma w strefie uzdrowiskowej
Podstrefa krajobrazowa A4 - Plaża w strefie uzdrowiskowej
Podstrefa krajobrazowa M1 -Tereny centralne miasta
Podstrefa krajobrazowa M2 -Tereny osiedli wielorodzinnych
Podstrefa krajobrazowa M3 -Tereny z przewagą zabudowy wielorodzinnej
Podstrefa krajobrazowa M4 - Podmiejskie zespoły mieszkaniowe
Podstrefa krajobrazowa M5 - Tereny o funkcji mieszkalnej
Podstrefa krajobrazowa M6 - Tereny ogrodów działkowych
Podstrefa krajobrazowa M7 - Tereny otwarte z rozproszona zabudową zagrodową
Podstrefa krajobrazowa N1 - Plaża i wydmy poza strefa uzdrowiskową
Podstrefa krajobrazowa N2 - Tereny otwarte delty wstecznej Świny
Podstrefa krajobrazowa N3 - Tereny leśne
Podstrefa krajobrazowa P1 - Tereny portowe i produkcyjno - składowe
Podstrefa krajobrazowa P2 - Tereny portów jachtowych
WNIOSEK O WYDANIE OZNACZENIA NA NOŚNIK REKLAMOWY.doc
WNIOSEK O WYDANIE OZNACZENIA NA NOŚNIK REKLAMOWY.pdf
PROJEKT TABLICZKI ADRESOWEJ DLA BUDYNKU SZCZEGÓŁY (SIM) PDF
PROJEKT TABLICZKI ADRESOWEJ OGÓLNY
Data dodania 24 czerwca 2020