W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest środa 09 lipca 2025 r. Godzina 09:24

Świnoujski piasek już cieszy dzieci w Krakowie

Wczoraj (30 maja) w słoneczne przedpołudnie, na jednym z placów zabaw w Parku Jordana  w Krakowie wśród kamer, mikrofonów i fleszy aparatów fotograficznych, jedna z piaskownic  została wypełniona   piaskiem ze świnoujskiej plaży. Piasek przyleciał do Krakowa samolotem firmy  Eurolot.
Dzieci z krakowskiego  przedszkola  „Gwiazdeczka” miały niesamowitą frajdę mogąc uczestniczyć w rozładowywaniu piasku. Dodatkową atrakcją było poszukiwanie ukrytych w nim bursztynów i  nadmorskich muszelek . Wiaderka z logo Eurolot błyskawicznie  zapełniały się  piaskiem, muszelkami i bursztynami .  
 Akcja  spotkała się z pozytywnym oddźwiękiem w mediach. Worki z piaskiem z logo Miasta Świnoujście i napisem „Made in Świnoujście” po raz kolejny zostały pokazane w telewizji. W  ogólnopolskiej telewizji (TVN i TVP), radiu (ZET i PR), lokalnych mediach i na portalach internetowych pojawiły się relacje najpierw ze Świnoujścia teraz z Krakowa na temat przedsięwzięcia.
- To duża promocja dla miasta.  Uruchomienie połączenia Heringsdorf /Świnoujście – Kraków oraz do Warszawy to szansa na przyjazd do nas jeszcze większej ilości mieszkańców Krakowa i Małopolski.  To działa w obie strony. Dzięki temu połączeniu mieszkańcy Świnoujścia mogą bowiem w zaledwie półtorej godziny dotrzeć do odległego przecież od nas Krakowa - mówi Katarzyna Rówińska, naczelnik Wydziału Promocji, Turystyki, Kultury i Sportu Urzędu Miasta Świnoujście.
 Rozsypanie w krakowskich piaskownicach piasku ze świnoujskiej plaży  było częścią kampanii reklamowej Eurolotu, związanej z uruchomieniem połączeń lotniczych m.in. na  linii Kraków – Heringsdorf.  Pomysłodawcą nietypowych działań jest Agencja Promocji Miast i Regionów, Miasto Świnoujście, przy współudziale Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej z Gdańska.  Działania związane z kampanią potrwają w stolicy Małopolski jeszcze przez kilka najbliższych dni.   
- W różnych częściach Krakowa dzieciom rozdawane będą  łopatki  i wiaderka z logo Eurolotu a rodzice otrzymają specjalnie wydrukowane przez nas  ulotki z hasłem „Kraina 44 wysp bliżej niż myślisz”,  polecające Świnoujście jako miejsce wypoczynku  - mówi Katarzyna Rówińska.
Wszystkie te działania mają zachęcić krakowian i mieszkańców regionu do odwiedzenia północy Polski oraz wyboru samolotu jako komfortowego i szybkiego środka transportu, zwłaszcza pod kątem wakacyjnego wypoczynku.


Info i Fot. BIK UM

Data dodania 31 maja 2012