W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest piątek 17 maja 2024 r. Godzina 00:10

Kontrole przedsiębiorców w miejscowościach turystycznych

Rozpoczęła się akcja Ministerstwa Finansów "Weź paragon", w ramach której inspektorzy skarbowi skontrolują sklepy, bary i restauracje zwłaszcza w miejscowościach turystycznych, w tym także Świnoujściu.
Kontrolerzy podczas ferii zimowych będą przypominać o obowiązku sprzedawców, jakim jest wydawanie paragonów przy każdej transakcji oraz sprawdzać prawidłowe ewidencjonowanie sprzedaży na kasach fiskalnych. Akcja potrwa do 26 lutego 2012 r. Ministerstwo Finansów tłumaczy, że w akcji chodzi zwłaszcza o to, by sprzedawcy uczciwie rejestrowali sprzedaż na kasach fiskalnych i przestrzegali zasad uczciwej konkurencji. Paragon jest potwierdzeniem, że podatek nie trafił do kieszeni nieuczciwego przedsiębiorcy.
Wiceminister finansów, generalny inspektor kontroli skarbowej Andrzej Parafianowicz poinformował, że w 2011 roku w akcji "Weź paragon" okazało
się, że skontrolowani przedsiębiorcy w trzecim kwartale 2011 r. wpłacili aż o ponad 20 proc. więcej podatków niż w analogicznym okresie 2010 roku. W przypadku przedsiębiorców, u których nie było kontroli, wzrost wpłat z tytułu podatków wyniósł tylko około 5 proc."

Dane jednego z województw za jeden kwartał pokazują, że dodatkowe 20 proc. wpływów podatkowych pochodzących od skontrolowanych firm odpowiada kwocie ponad 15 mln zł.
Ministerstwo Finansów podkreśla, że paragon to najprostszy dowód zakupu, który potwierdza, co kupiliśmy, od kogo, kiedy i po jakiej cenie. Dzięki niemu możemy reklamować produkty lub usługi, które okażą się niezgodne z umową. "Dowód zakupu musimy otrzymać niezależnie od miejsca sprzedaży produktu. Musi nam go wydać m.in. sprzedawca w sklepie, na bazarze, na stoisku z pamiątkami, w internecie. Warto o tym pamiętać, wybierając się na zakupy" - informuje Ministerstwo Finansów.

Konsument, który nie otrzymał paragonu od sprzedawcy, powinien to zgłosić do urzędu kontroli skarbowej. W przypadku problemów z zakupami czy odrzuconą reklamacją możemy otrzymać bezpłatną pomoc miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów. Poradę prawną można również otrzymać dzwoniąc pod darmowy numer infolinii konsumenckiej 800 007 707.
Resort Finansów prowadzi tą akcję od 2004 r. Partnerem akcji jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Akcję wspierają: powiatowi i miejscy rzecznicy konsumentów, wojewódzkie inspektoraty inspekcji handlowej, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich, Business Centre Club oraz samorządy lokalne i niektóre przedsiębiorstwa.

Data dodania 18 stycznia 2012