Uwaga właściciele nieruchomości
Urząd Miasta przypomina, że właściciele nieruchomości odpowiedzialni są za uprzątnięcie liści z chodników przylegających do ich posesji. Tak nakazuje Ustawa utrzymanie czystości i porządku w gminach i regulamin utrzymania porządku w mieście.
To samo dotyczy dachów, rynien obiektów, które nie należą do miasta. Za ich porządek, czystość i ogólny stan odpowiada właściciel, czyli osoby prywatne, wspólnoty mieszkaniowe, spółdzielnie mieszkaniowe itd.
- Spadające z drzew liście mogą sprawiać trudności w poruszaniu się po chodnikach pieszych, szczególnie, gdy pod wpływem wilgoci i deszczu zamieniają się w śliskie błoto. Dlatego podobnie, jak w przypadku uprzątania w zimie śniegu, bardzo ważne jest, aby właściciele nieruchomości jesienią pamiętali również o sprzątaniu liści – mówi Robert Karelus, rzecznik prezydenta miasta. – Natomiast służby komunalne gminy sprzątają chodniki, drogi, ścieżki rowerowe, którymi administruje miasto.
Za niewywiązywanie się z obowiązku, instytucje i osoby odpowiedzialne mogą zostać ukarane mandatem karnym w wysokości do 500 zł.
Info BIK UM
Fot. Internet/lejdis.pl
Data dodania 26 października 2012