W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest poniedziałek 07 lipca 2025 r. Godzina 08:47

Wykonawca analizy wybrany

Przetarg na wykonanie dokumentacji pt." Analiza wariantów usprawnienia połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu" wygrało konsorcjum firm złożone z DHV Polska Sp.z o.o z Warszawy oraz gdańskiej spółki DS.Consulting.


Umowa na wykonanie analizy zostanie podpisana w dniu 9 marca. Od tego dnia konsorcjum ma 120 dni na przygotowanie i przedstawienie dokumentu. Kwota za którą zostaną zrealizowane badania wynosi 154 tyś.netto .


Celem analizy,według europejskiej inicjatywy Jaspers oraz Ministerstwa Rozwoju Regionalnego,  ma być określenie możliwych sposobów realizacji projektu poprawy funkcjonowania transportu drogowego pomiędzy wyspami Wolin i Uznam oraz  efektywności ekonomicznej i koniecznych nakładów finansowych przedsięwzięcia. 


 Analiza ma opierać się na dotychczas opracowanej dokumentacji ,w tym między innymi studium techniczno-ekonomiczno środowiskowym, zawierającym studium wykonalności , raporcie i decyzji środowiskowej.


O tym ,że wyspy Wolin i Uznam powinny być połączone tunelem mówi już przygotowane i zatwierdzone w dniu 23 kwietnia 2009 roku  –  na posiedzeniu komitetu opiniującego projekty inwestycyjne w GDDKiA,  studium techniczno -ekonomiczno -środowiskowego. Wybrano w nim najbardziej optymalny pod względem technicznym,ekonomicznym i środowiskowym  wariant realizacji stałego połączenia, tj. tunel o długości 2,2 km, realizowany metodą wierconą, zlokalizowany w obszarze przemysłowym, poza terenami  Natury 2000. 


- Mamy nadzieję ,że będzie to ostatni z dokumentów , jakie każe nam się opracować.Zadaniem  tej kosztownej analizy ma być obiektywne przedstawienie wpływu budowy i eksploatacji projektu na poprawę transportu drogowego o korzyści społeczne w zestawieniu z niezbędnymi nakładami finansowymi na budowę i niezbędnymi nakładami na zapewnienie trwałości projektu. Myślę, że na te wszystkie pytania,szczególnie jeżeli chodzi o czynnik społeczny, odpowiedział już okres  pomiędzy 15 a 17 stycznia br., trudności komunikacyjne pomiędzy wyspami;  za całość dokumentacji mogłaby w zupełności wystarczyć prezentacja  filmowa i fotograficzna  tamtych dni-  mówi Robert Karelus rzecznik prezydenta Świnoujścia .

Data dodania 09 marca 2012