Węzeł przesiadkowy kolejowo-promowo-autobusowy
Na zdjęciu: inwestycja obejmie m.in. teren obecnego dworca PKS i przystanku BUS-ów.
Opis projektu
W kontekście budowy tunelu oraz organizacji ruchu turystycznego i komunikacji wewnątrz miasta to jedna z kluczowych inwestycji. Węzeł powstanie w rejonie dworca kolejowego, autobusowego i przystani promowej na Warszowie.
Celem przedsięwzięcia jest wdrożenie zrównoważonej mobilności miejskiej wyrażającej się zwiększeniem liczby osób rezygnujących z korzystania z indywidualnego transportu do docelowego miejsca i zmieniających formę transportu na transport publiczny (kolejowy, autobusowy) lub transport rowerowy. Doprowadzenie do takiej zmiany modelu zachowań transportowych w konsekwencji ograniczy emisję CO2.
Jednocześnie nowa infrastruktura ma przyczynić się do ograniczenia zjawiska „dzikiego” parkowania.
I etap przewiduje budowę parkingu na 125 miejsc wraz z drogami dojazdowymi łączącego cechy parkingu P&R (Park & Ride) oraz B&R (Bike & Ride). Parking ma umożliwić pozostawienie samochodu w rejonie węzła przesiadkowego (dworca) kolejowo-promowo-autobusowego i skorzystanie z innych środków transportu takich jak komunikacja kolejowa, autobusowa i promowa, a także rowerowa
Zmodernizowana zostanie ul. Dworcowa na wysokości dworca kolejowo – autobusowego. Wyznaczone zostaną miejsca K&R (Kiss & Ride). Koncepcja zakłada też modernizację infrastruktury dworcowej dla komunikacji zbiorowej oraz instalację nowoczesnych systemów informujących o możliwych formach i kierunkach podróży. Na ten cel pozyskano już dofinansowanie zewnętrzne z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego w ramach środków Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego (ZIT SOM).
W przyszłości planowana jest rozbudowa węzła poprzez budowę bezkolizyjnego połączenia (kładki) parkingu P&R z dworcem komunikacji autobusowej i przystanią promową oraz powiększenie dworca komunikacji autobusowej i budowa parkingu wielopoziomowego.
W planach jest również przebudowa obszaru wjazdowego na przeprawę promową (realizacja możliwa po budowie tunelu).
Termin realizacji
Zakończenie zaplanowano na 2022 r.
Finansowanie
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020 w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, dofinansowanie w kwocie 10 429 918,28 zł
Węzeł przesiadkowy na Warszowie. Jest wybrany wykonawca.
Firma Elbud Szczecin Sp. z o.o. wygrała przetarg...
więcej

Węzeł przesiadkowy. Przetarg w trakcie rozstrzygania.
Jedna firma złożyła ofertę do przetargu na...
więcej

Unieważniono przetarg na budowę węzła komunikacyjnego
Przetarg unieważniono ponieważ złożone oferty...
więcej

Budowa węzła przesiadkowego. Informacja z otwarcia ofert.
Dwie firmy złożyły swoje oferty w przetargu na...
więcej

Budowa węzła komunikacyjnego. Miasto ogłosiło przetarg.
Do 22 września 2020r. można składać oferty na...
więcej
Dostaliśmy kolejne pieniądze unijne na nasze inwestycje
3,6 mln zł dofinansowania na budowę węzła...
więcej
Przetarg na budowę dróg rowerowych do węzła przesiadkowego....
W przetargu na budowę dróg rowerowych...
więcej
Otwarcie ofert na drogę rowerową przy ul. Barlickiego...
Sześć dniu później niż pierwotnie...
więcej