W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest piątek 26 kwietnia 2024 r. Godzina 21:29

Masz jeszcze azbest? Możesz pozbyć się go za darmo!

Miasto Świnoujście zamierza już po raz dziewiąty skorzystać z dotacji Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie na usuwanie wyrobów zawierających azbest. Mogą na tym skorzystać wszyscy, którzy taki azbest jeszcze u siebie mają: osoby fizyczne, wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe, Rodzinne Ogrody Działkowe i inni. Zobacz, co trzeba zrobić, aby ZA DARMO pozbyć się azbestu.
 
WFOŚiGW w Szczecinie w 2022 r. udziela dotacji na zadania z zakresu: demontażu, transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest z nieruchomości, których właścicielami są:

jednostki samorządu terytorialnego,
związki międzygminne,
osoby fizyczne,
jednostki sektora finansów publicznych,
fundacje, kościoły i związki wyznaniowe,
wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe,
Rodzinne Ogrody Działkowe.

Właściciele nieruchomości, którzy zainteresowani są usunięciem ze swoich posesji wyrobów zawierających azbest, mogą w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15 kwietnia 2022 r. składać w Wydziale Ochrony Środowiska i Leśnictwa  wypełnione wnioski wraz z kompletem wymaganych załączników. 

Formularz wniosku oraz wymagane załączniki można pobrać:

- w siedzibie Urzędu Miasta Świnoujście na Stanowisku Obsługi Interesanta przy ul. Wojska Polskiego 1/5, 
- w siedzibie Wydziału Ochrony Środowiska i Leśnictwa przy ul. Wyspiańskiego 35 C Wejście 1 
 - ze strony internetowej www.swinoujscie.pl.

Po otrzymaniu dotacji Gmina Miasto Świnoujście wybierze Wykonawcę, który na podstawie umowy zawartej z Gminą będzie dokonywał demontażu i usuwania wyrobów zawierających azbest ze zgłoszonych nieruchomości.

Realizacja w/w prac planowana jest na przełomie III i IV kwartału 2022 r. Koszty zakupu i montażu nowych pokryć dachowych pokrywają właściciele nieruchomości we własnym zakresie.

Od 2013 r. przy udziale środków pozyskanych w WFOŚiGW w Szczecinie usunięto z terenu Gminy Miasto Świnoujście około 319 ton wyrobów zawierających azbest, z 229 nieruchomości.

Podobnie jak latach ubiegłych, również w 2022 r. wnioski o dotację na usuwanie wyrobów zawierających azbest mogą składać także przedsiębiorcy (w tym rolnicy prowadzący działalność gospodarczą), bezpośrednio do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Formularz wniosku można pobrać ze strony internetowej www.wfos.szczecin.pl zakładka Azbest.

 Zgodnie  z „Programem  usuwania  azbestu i  wyrobów  zawierających  azbest  stosowanych  na terytorium Polski”, wszystkie wyroby zawierające azbest muszą być wyłączone
z użytku i unieszkodliwione do końca 2032 roku. Zgodnie z przepisami, obowiązek usunięcia azbestu spoczywa na właścicielach nieruchomości.

Informacje i kontakt

Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa, ul. Wyspiańskiego 35 C Wejście 1 

tel. (91) 327 86 41,
e-mail: wos@um.swinoujscie.pl


Załączniki do pobrania:

REGULAMIN przyznawania usługi w zakresie usuwania wyrobów zawierających azbest
Informacja o wyrobach zawierających azbest
WNIOSEK o przyznanie usługi w zakresie usuwania wyrobów zawierających azbest
Potwierdzenie - ogrody działkowe

Data dodania 23 marca 2022