Nabór wniosków na usuwanie azbestu z nieruchomości położonych na terenie Gminy Miasto Świnoujście
Prezydent Miasta Świnoujście informuje, że Miasto Świnoujście zamierza już po raz szósty skorzystać z dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie na realizację w 2019 r. zadania związanego z usuwaniem wyrobów zawierających azbest.
Informacja o azbeście pobierz TUTAJ
Formularz wniosku pobierz TUTAJ
Formularz potwierdzenia z ogrodów działkowych pobierz TUTAJ
Regulamin czytaj TUTAJ
Program usuwania azbestu (uchwała Rady Miasta Świnoujście) czytaj TUTAJ
WFOŚiGW w Szczecinie może udzielić dotacji na zadania z zakresu: demontażu, transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest, z nieruchomości których właścicielami są: jednostki samorządu terytorialnego, osoby fizyczne, jednostki sektora finansów publicznych, fundacje, kościoły i związki wyznaniowe, wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe, Rodzinne ogrody działkowe.
Od 2013 r. z pozyskanych w WFOŚiGW w Szczecinie dotacji usunięto z terenu Miasta Świnoujście 246 ton wyrobów z azbestu ze 180 nieruchomości.
Właściciele nieruchomości, którzy są zainteresowani usunięciem ze swoich posesji wyrobów zawierających azbest, mogą w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31 lipca 2019 r. składać w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Świnoujście przy ul. Wojska Polskiego 1/5 wypełnione wnioski wraz z kompletem wymaganych załączników.
Formularz wniosku oraz wymagane załączniki można pobrać w siedzibie Urzędu Miasta Świnoujście na Stanowisku Obsługi Interesanta przy ul. Wojska Polskiego 1/5, w siedzibie Wydziału Ochrony Środowiska i Leśnictwa przy ul. Wyspiańskiego 35 C Wejście 1 (pokój 203) oraz ze strony internetowej www.swinoujscie.pl.
Po otrzymaniu dotacji Gmina Miasto Świnoujście wyłoni Wykonawcę, który na podstawie umowy zawartej z Gminą będzie dokonywał demontażu i usuwania wyrobów zawierających azbest ze zgłoszonych nieruchomości. Realizacja w/w prac planowana jest w III i IV kwartale 2019 r.
Koszty zakupu i montażu nowych pokryć dachowych pokrywają właściciele nieruchomości we własnym zakresie.
Podobnie jak latach ubiegłych, również w 2019 r. wnioski o dotację na usuwanie wyrobów zawierających azbest mogą składać bezpośrednio do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie także przedsiębiorcy (w tym rolnicy prowadzący działalność gospodarczą). Formularz wniosków można pobrać ze strony internetowej www.wfos.szczecin.pl zakładka Azbest.
Zgodnie z „Programem usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terytorium Polski”, wszystkie wyroby zawierające azbest muszą być wyłączone z użytku i unieszkodliwione do końca 2032 roku. Zgodnie z przepisami obowiązek usunięcia azbestu spoczywa na właścicielach nieruchomości.
Informacje i kontakt:
Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa, ul. Wyspiańskiego 35 C Wejście 1
Anna Przychodzień – Główny Specjalista WOS, pok. 203, tel. (91) 327 86 41,
e- mail: aprzychodzien@um.swinoujscie.pl
Załączniki:
- „Program usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta Świnoujście na lata 2013 – 2032”
- Regulamin przyznawania usługi w zakresie usuwania wyrobów zawierających azbest z nieruchomości położonych na terenie Gminy Miasto Świnoujście
- Druk wniosku o przyznanie usługi w zakresie usuwania wyrobów zawierających azbest
- Druk „Informacji o wyrobach zawierających azbest”
- Druk „Potwierdzenia” (w przypadku azbestu na Rodzinnych Ogrodach Działkowych)
Data dodania 16 lipca 2019